Appelsap (kinderpraat)

boy-w-apple-basket-19489750Small-315x205

Afgelopen week tijdens het overblijven terwijl ik bezig was thee in te schenken voor de kinderen die hun boterham tussen de middag op school op eten ( ik ben een overblijfmoeder). Vroeg Tim*aan mij of ik dit keer ook een kopje thee voor hem wilde inschenken.

Terwijl de kinderen hun meegebrachte boterhammen op zaten te peuzelen, kwam Tim naar mij toe en vroeg of ik verbaast was dat hij dit keer wel thee wou drinken. Normaal wil hij dat namelijk nooit. Ondertussen wees hij naar een eenzaam pakje sap, weggeschoven naar het uiterste punt van de tafel. Sam* een klasgenootje en beste vriend van Tim, vertelde dat Tim ondanks dat hij het niet lekker vindt, iedere dag een pakje appelsap van zijn moeder meekrijgt naar school. Maar dat Tim vanaf nu het niet meer op ging drinken. Ik antwoordde daarop dat Tim het pakje sap mee naar huis moest nemen en aan zijn moeder kon vragen of hij de volgende keer ander drinken mee mocht nemen naar school.

Tim antwoordde hierop ” Nee overblijfmoeder ik heb een beter idee! Na school ga ik langs alle winkels en koop daar alle appels die ik kan vinden. Daarna maak ik daar appelsap van en ga dat sap in pakken doen en in elk land van de wereld verkopen. Ik verkoop het aan iedereen behalve aan mijn… moeder!” Sam zag dat idee wel zitten en zei “JA, goed idee dan ga ik jou daarbij helpen en dan verkopen wij de appelsap voor een miljoen euro per pak!!”

appelsap

Dus mocht je zin hebben in een glas appelsap rep je naar de winkel en sla een flinke voorraad appelsap in voordat Tim en Sam alle appels opkopen en appelsap onbetaalbaar wordt.

*Tim en Sam zijn niet hun echte namen.

3 reacties op “Appelsap (kinderpraat)

  1. Wat kunnen ze soms leuke dingen bedenken.
    Had onze jongste met zijn vriend 28 jaar geleden ook en dat idee hebben ze lang uit zitten dokteren, maar er is toch niets van gekomen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie