Geestverwanten (review & boektrailer)

thumbnail_a. cover Geestverwanten

Merthe, de hoofdpersoon uit Geestverwanten, krijgt iets te horen wat haar wereld op de kop zet. Het zal je maar gebeuren dat je plotsklaps van het ene moment op het andere, niet langer bent wie je denkt te zijn.

Geen invloed

In de zomervakantie logeert Merthe samen met haar beste vriendinnen Fenneke en Anouk in het gastenverblijf van Fennek’s ouders. Wanneer Anouk tijdens de logeerpartij vertelt een oplossing voor Merthe’s probleem gevonden te hebben, kunnen zij niet vermoeden dat de ”oplossing”de zaken alleen maar zal gaan verergeren.  Er worden gebeurtenissen in werking gezet waar de meiden geen invloed op hebben…

Verkeerde indruk

Ik had een verkeerde indruk van Geestverwanten, ik ging ervan uit dat dit boek glaasje draaien aanmoedigde. Of je in glaasje draaien gelooft of niet, ik ben van mening dat je je het het beste verre kunt te houden van dit soort ”spelletjes”. Toen ik echter een interview onder ogen kreeg waarin Hilda Spruit vertelde dat dit boek juist een waarschuwing was om niet te gaan glaasje draaien, was mijn interesse gewekt. Samen met mijn jongste kind bekeek ik de boektrailer van Geestverwanten en besloten wij dit te boek op onze mustread list voor de zomervakantie te zetten.

Doelgroep

Geestverwanten behoort tot de categorie Young Adult. Aangezien ik niet meer tot die doelgroep behoor, (wel jeugdig van hart en geest maar ja dat telt niet) is de boekreview dit keer geschreven door  mij en mijn  jongste kind.

Mooi verwoord

Het boek bevat een pakkende proloog. Mijn jongste verwoord het mooi,”Wanneer je het boek opent wordt je als ware het verhaal ingezongen. De tekening op de voorkant geeft dit gevoel goed weer.” Geestverwanten is een spannend boek, voor je het weet ben je bij blz 223 en sluit je het boek. Dit boek voert je mee in een achtbaan van emoties, het ene moment heb je kippenvel, het andere moment zit je te lachen en weer een andere moment heb je de tranen in je ogen staan van ontroering. Hilda Spruit weet je het hele verhaal geboeid te houden. Dit boek won niet voor niets de Jonge Jury debuutprijs 2016! Wij zien uit naar het vervolg.

Interview

Of er een vervolg komt? Deze en andere vragen beantwoord Hilda Spruit binnenkort in een interview met Anneke Schrijft!

Leesfragment

proloog goed

Auteur: Hilda Spruit
Uitgever: Uitgeverij Oleander
Paperback: €16,95

 

 

 

 

 

4 reacties op “Geestverwanten (review & boektrailer)

Plaats een reactie