Snoek op schoonspringen – Ellen Stoop (kinderboek review)

watervlinder

Snoek op schoonspringen is het tweede deel van de Watervlinders serie. Het eerste deel, Stip het sprintkanon verscheen in 2017. De serie bevat de avonturen van bff (best friends forever) Elvira, Noah, Amely en Anouk. Beter bekend als Stip, Noos, Mel, en Snoek. De vier meiden vormen samen de zwemclub De Watervlinders.

Vriendschap, schoonspringen en wedstrijdzwemmen

De watervlinders serie heeft een harde kaft en bevat vrolijk gekleurde illustraties van Marieke van Ditshuizen. Snoek op schoonspringen is een leuk en grappig boek om voor te lezen of zelf te lezen. Kinderen herkennen zich vast in de personages en kunnen zich daardoor goed inleven in het verhaal. Ellen Stoop heeft een fijne schrijfstijl en de hoofdstukken hebben een geschikte lees lengte voor de 7+ lezers. Dit is ook een leuk boek om te lezen wanneer je niet van zwemmen houdt. Het boek gaat niet alleen over wedstrijdzwemmen en schoonspringen maar op de eerste plaats over vriendschap en van alles wat daarbij komt kijken.

Zal het haar lukken

Anouk (bijgenaamd Snoek) voelt dat er een muur tussen haar en haar vriendinnen komt te staan. Daarom doet Anouk haar best om in twee dingen tegelijkertijd goed te zijn. Zal dit haar gaan lukken of zal zij uiteindelijk toch een keuze moeten maken? En hoe zullen haar vriendinnen reageren? Je kunt het nu allemaal lezen in deel twee!

Het verhaal

Alles is lang aan Anouk. Haar armen en benen, haar vingers en tenen… Alleen haar bijnaam is kort: Snoek! Ze voelt zich als een vis in het water bij zwemclub de Watervlinders. Tot haar grote verrassing is ze geselecteerd voor de topklas van schoonspringen. Als er íemand als een lang potlood van de toren kan springen, is zij dat toch wel! Maar heeft ze dan nog wel tijd om mee te trainen met haar vriendinnen van het gouden guppenteam? En die hoogste springtoren… die is wel heel erg hoog.

• Vanaf 7 jaar
  • Uitgeverij: Uitgeverij Holland
  • Prijs: €14,95